דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות של תרגילי פיזיותרפיה 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 2672 פעמים ]

פיזיותרפיה היא מדע הבריאות, ומעורבות בה משימות כמו הערכת מצב, אבחון וטיפול במגוון רחב של מחלות ומוגבלויות באמצעות גישה פיזית. אנשים העוסקים במדע זה הם אנשי מקצוע המכונים פיזיותרפיסטים.

פיזיותרפיסטים הם בעלי מקצוע מיומנים מאוד שיכולים לזהות חולשות או חוסר איזון בגוף. פיזיותרפיסטים יכולים לעזור במיקוד האזורים הספציפיים בגוף בהם יש חולשה או כאב ולאחר מכן לקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה. תרגילי התעמלות ותרגילי פיזיותרפיה נועדו לא רק כדי לשפר את תפקוד הגוף, אלא גם כדי לעזור להפחית את רמות הלחץ.
כיצד פעילות גופנית מסייעת לגוף

כאשר נגרמת פציעה, הכאב מסמן היכן האיזורים הרגישים נמצאים (כאב גב, כאבי ברכיים וכו'). פיזיותרפיסטים מדגישים כי ישנם שני סוגים עיקריים של כאב: הראשון הוא כאב בשל נוקשות והשני הוא כאב עקב נזק. כאב בשל נוקשות יכול להיות נסבל למדי כאשר עושים פעילות גופנית, ויכולה להיות הקלה בהדרגה לאחר סיום התרגיל. הכאב מציין כי השרירים פגומים או לקויים ויש לתקנם כדי למנוע החמרה של הפציעה. כאב בשל נזק יכול להיות בלתי נסבל והוא מהווה אינדיקציה ברורה כי השרירים פגומים, ושהם עדיין לא במצב לתרגל תרגילים.

לאחר שהפיזיותרפיסט קובע את מידת וסיבת הכאב, הוא יבקש ממכם לבצע מגוון של תרגילי פיזיותרפיה. יש מאות תרגילי פיזיותרפיה המשמשים עבור פציעות שונות, מפגיעות בצוואר, בגב התחתון, הכתפיים, עמוד השדרה, רגליים, כפות הרגליים ועוד. הפיזיותרפיסט שלכם עשוי גם להוסיף תרגילי מתיחה המותאמים אישית עבורכם. מתיחה חשובה על מנת לשמור על טווח תקין של תנועת המפרק וגם תורמת לגמישות השרירים.
לדוגמה, אם יש לכם שרירים מכווצים או נוקשות במפרקים, ביצוע פעילות רגילות כמו עלייה במדרגות או לקחת חפצים מארון גבוה עלולים להיות קשים לביצוע. עם תרגילי מתיחה מתאימים, פעולות גוף נורמליות יכולות להישמר או להשתפר. למשל, לאחר פציעה או ניתוח, יש צלקות בדרך ברקמות הרכות, לכן חשוב לבצע את התרגילי המתיחה באופן קבוע ובסיוע המטפל, כדי להבטיח שהיווצרות הצלקת לא תפגע בתנועות שלכם.
כמה רגילי עזר לשיפור חוזק השרירים

תרגילי פיזיותרפיה עוסקים ומכוונים בדרך כלל לשרירים לקויים, כדי לעזור לשקם חולים לאחר פציעה או לאחר שניתוח. טיפולי או תרגילים פיזיוטרפיה משמשים לעתים קרובות כדי לשפר את כוחו של החולה לתפקד להתנייד, וגם בכדי להפחית משמעותית כאבים ונפיחות בחלק הפגוע של הגוף. רופאי משפחה ופיזיותרפיסטים נותנים לעיתים קרובות תרגילים פשוטים וקלים שאפשר לבצע בבית, רבים מסכימים כי תרגילי פיזיותרפיה בפיקוח יעילים יותר מתרגילים שעושים בבית, במיוחד בחולים שיש להם דלקת מפרקים ניוונית של הברך ופציעה בגב התחתון. עם זאת, תרגילי פיזיותרפיה ביתיים יעילים במיוחד בשחזור הרצועה הקדמית הצולבת לאחר ניתוח.
פעילות גופנית היא חיונית לטיפול ובקרה של מגוון רחב של מצבים בריאותיים כרוניים ופציעות. תרגילי פיזיותרפיה בפיקוח מורכבים מתוכניות טיפול אישיות של תרגילים שעוצבו במיוחד על ידי פיזיותרפיסטים מיומנים, ונעשים בשילוב עם מצבו של החולה ושל רמת הכושר שלו. מלבד היותם מומחים במוגבלות בתנועה, פיזיותרפיסטים מאומנים גם בפיתוח של תרגילי פיזיותרפיה המותאמים לצרכים של כל מטופל בנפרד.

מחקר שנעשה על ידי קבוצת רופאים מהולנד מצא כי תרגילי פיזיותרפיה בפיקוח צמצמים כאב ומשפרים את התפקוד בחולים שנבדקו, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

                                                                                                                                                                   

                                                                                                                                                                   

המאמר באדיבות ארגופלוס - מכון פיזיותרפיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב